kantoorboek
0

KELLER, KEVIN LANE

STRATEGISCH MERKENMANAGEMENT

64,95incl BTW
  • Vertrouwd sinds 1927

  • Persoonlijke aandacht en advies

  • Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE

  • Meer dan 150.000 artikelen online

Omschrijving STRATEGISCH MERKENMANAGEMENT

''Strategisch merkenmanagement'' gaat over merken, waarom merken voor mensen, organisaties en de maatschappij belangrijk zijn, wat ze betekenen voor consumenten en professionals en wat organisaties moeten doen om ze op de goede manier te beheren, zow
el op economisch als sociaal en ecologisch vlak. Het boek bestrijkt het complete vakgebied en maakt door de vele modellen, stappenplannen, cases en voorbeelden de alledaagse praktijk van (digital, social & sustainable) branding inzichtelijk. Strategi
sch merkenmanagement is het standaardwerk voor (toekomstig) leidinggevenden, bestuurders, merkontwikkelaars, brand managers en marketeers en een onmisbare titel binnen het hoger (economisch) onderwijs.

Ook onderzoeksbureau Gartner ziet merks
trategie als de ''most vital strategic capability'' om klanten en andere belanghebbenden duurzaam aan een merkorganisatie te binden. Niet voor niets, een sterk merk vormt een van de meest waardevolle assets die een bedrijf kan hebben om vertrouwen en
betrokken merkrelaties te bouwen. Nu we in een tijdperk leven waarin merken en mensen verbonden zijn met alles en iedereen, is branding in de digitale, mentale en fysieke wereld relevanter dan ooit voor organisaties. Het creeren van toekomstbestendi
ge merkmeerwaarde zou dan ook een prioriteit moeten zijn voor iedereen die zich bezig houdt met het bouwen, meten en beheren van merken in een duurzaam verbonden wereld.

Nieuw in deze editie is het merkmeerwaardekompas, ontwikkeld door de au
teurs Heijenga en Schoppen. Dit is een nieuw raamwerk met kennisdomeinen en impactfactoren, voor het ontwikkelen van strategieen en ecosystemen voor duurzame merkmeerwaardecreatie, aangepast op het toekomstbestendig bouwen en beheren van financiele e
n maatschappelijke merkmeerwaarde in een duurzaam verbonden wereld.

Een van de belangrijke doelstellingen van het boek is studenten, managers en bestuurders te voorzien van concepten, theorieen, modellen en andere instrumenten om betere mer
kgerelateerde beslissingen te kunnen nemen en om de winstgevendheid van merkstrategieen op de lange termijn te verbeteren. In het bijzonder wordt inzicht gegeven in de manier waarop je toekomstbestendige netto-positieve merkstrategieen creeert door m
erkmeerwaarde op te bouwen, te meten en te beheren. We geven antwoord op drie belangrijke vragen:

1. Hoe kunnen we merkmeerwaarde creeren?
2. Hoe kunnen we merkmeerwaarde meten?
3. Hoe kunnen we merkmeerwaarde consoli
akelijke mogelijkheden te vergroten?

Strategisch merkenmanagement is geschreven voor studenten in het hoger economisch onderwijs en voor professionals in de beroepspraktijk in design en management van merken, marketing en marketingcommunica
tie.

Deze publicatie biedt een multimediale ervaring door de QR-codes en vele verwijzingen naar video''s en verdiepingen. De digitale leeromgeving MyLab biedt een groot aanbod aan extra studie- en lesmateriaal. Naast extra cases, toets- en
discussievragen en workshopmateriaal kunnen studenten hier een extra hoofdstuk, video''s en een begrippentrainer vinden.

Leesfragment

Reviews

0.0/5.0

Gemiddelde uit  0 reviews

Nog geen reviews geschreven