- Boeken
- Studie
- talen
- educatieve uitgaven algemeen
- DE BEELDDENKENDE BREINMETHODE
ESMEIJER, NATASJA
DE BEELDDENKENDE BREINMETHODE
39,95incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving DE BEELDDENKENDE BREINMETHODE
Onderwijs begint bij het kind, niet bij het systeem. De meeste onderwijssystemen gaan echter nog steeds uit van een manier van leren: de taaldenkmanier. Deze rechtlijnige aanpak, die gebaseerd is op automatiseren en reproduceren, heeft tot gevolg dat veel beelddenkers niet tot leren komen. Ze passen zich aan en vinden hun weg, maar hun talenten worden verwaarloosd en kunnen niet ontwikkelen. En dat terwijl beelddenken net zo normaal is als taaldenken, iedereen kan het.
Elk mens heeft een volledig brein met een taaldenk- en beelddenksysteem. Alleen niet iedereen gebruikt het beelddenken als primair denksysteem. Ongeveer 20% van de mensen, en dus ook van de leerlingen, is een beelddenker: iemand die leert via associeren enbegrijpen en niet via automatiseren.
In dit methodeboek staat de kennis over beelddenken handig op een rij zodat je als leerkracht, als coach, maar ook als ouder, je kind kunt begeleiden in het schoolsysteem. Met alle facetten diemet het beelddenken samenhangen: de hooggevoeligheid, de hoogbegaafdheid en de verschillende neurodiversiteiten. Begrijp hoe beelddenkers wel tot rekenen en lezen kunnen komen, zonder dat we het hele schoolsysteem op zijn kop hoeven te zetten. Vanuit de mogelijkheden van het kind, zodat ook beelddenkers de kans krijgen om hun unieke vaardigheden en talenten te ontwikkelen, waardoor zij zich, net als de taaldenkers, gezien en gehoord voelen.
We hebben iedereen nodig, waarom zouden we talenten laten liggen?
Elk mens heeft een volledig brein met een taaldenk- en beelddenksysteem. Alleen niet iedereen gebruikt het beelddenken als primair denksysteem. Ongeveer 20% van de mensen, en dus ook van de leerlingen, is een beelddenker: iemand die leert via associeren enbegrijpen en niet via automatiseren.
In dit methodeboek staat de kennis over beelddenken handig op een rij zodat je als leerkracht, als coach, maar ook als ouder, je kind kunt begeleiden in het schoolsysteem. Met alle facetten diemet het beelddenken samenhangen: de hooggevoeligheid, de hoogbegaafdheid en de verschillende neurodiversiteiten. Begrijp hoe beelddenkers wel tot rekenen en lezen kunnen komen, zonder dat we het hele schoolsysteem op zijn kop hoeven te zetten. Vanuit de mogelijkheden van het kind, zodat ook beelddenkers de kans krijgen om hun unieke vaardigheden en talenten te ontwikkelen, waardoor zij zich, net als de taaldenkers, gezien en gehoord voelen.
We hebben iedereen nodig, waarom zouden we talenten laten liggen?
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven