- Boeken
- Informatief
- Gamma
- economie en bedrijf2
- management alg.
- CRISISBEHEER IN ZORGORGANISATIE
MARYNISSEN, HUGO
CRISISBEHEER IN ZORGORGANISATIE
25,50incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving CRISISBEHEER IN ZORGORGANISATIE
Crisissen zijn onvermijdelijk in onze onvoorspelbare wereld. Ook in zorgorganisaties, klein of groot. De betrokkenen en de samenleving verwachten op dat moment een alerte reactie. Maar ben jij daar als algemeen directeur, preventieadviseur, veiligheidscoordinator of communicatiespecialist wel klaar voor?
Hoe ga je om met een medische fout? Wat als er plots brand uitbreekt? Hoe reageer je op ontoelaatbare foto''s, door personeelsleden op sociale media gepost? Wat doe je als er patientgegevens gehackt zijn? Welke actie onderneem je als een persoon met dementie of psychische problemen uit je voorziening ontsnapt? Hoe benader je een ontevreden familielid dat naar de pers stapt? Kortom, hoe zorg je ervoor dat dit soort crisissen niet met jou of je zorgorganisatie aan de haal gaat?
Crisisbeheer in zorgorganisaties zorgt ervoor dat je beslagen op het ijs komt. Je krijgt inzicht in de drie bepalende domeinen voor efficient crisisbeheer: operaties op het terrein, strategisch crisismanagement en crisiscommunicatie. Samen vormen ze de gouden driehoek van het crisisbeheer. In dit boek lees je alles over een goede voorbereiding, samenwerking en planning, het trainen van processen en een optimale coordinatie. Praktische voorbeelden en nuttige inzichten van experts en professionals uit de zorgsector illustreren de theorie, en helpen je die eigen te maken. Zo kan je met een beheersbare inspanning aan de slag wanneer een crisis je overkomt!
STIJN PIETERS en HUGO MARYNISSEN zijn managing partners van het crisisadviesbureau PM. Voor dit boek putten ze uit hun jarenlange ervaring in bedrijven, overheden en zorgorganisaties. Crisisbeheer in zorgorganisaties kwam tot stand in samenwerking met ZORGNET-ICURO, de grootste Vlaamse koepelorganisatie van zorgvoorzieningen.
Hoe ga je om met een medische fout? Wat als er plots brand uitbreekt? Hoe reageer je op ontoelaatbare foto''s, door personeelsleden op sociale media gepost? Wat doe je als er patientgegevens gehackt zijn? Welke actie onderneem je als een persoon met dementie of psychische problemen uit je voorziening ontsnapt? Hoe benader je een ontevreden familielid dat naar de pers stapt? Kortom, hoe zorg je ervoor dat dit soort crisissen niet met jou of je zorgorganisatie aan de haal gaat?
Crisisbeheer in zorgorganisaties zorgt ervoor dat je beslagen op het ijs komt. Je krijgt inzicht in de drie bepalende domeinen voor efficient crisisbeheer: operaties op het terrein, strategisch crisismanagement en crisiscommunicatie. Samen vormen ze de gouden driehoek van het crisisbeheer. In dit boek lees je alles over een goede voorbereiding, samenwerking en planning, het trainen van processen en een optimale coordinatie. Praktische voorbeelden en nuttige inzichten van experts en professionals uit de zorgsector illustreren de theorie, en helpen je die eigen te maken. Zo kan je met een beheersbare inspanning aan de slag wanneer een crisis je overkomt!
STIJN PIETERS en HUGO MARYNISSEN zijn managing partners van het crisisadviesbureau PM. Voor dit boek putten ze uit hun jarenlange ervaring in bedrijven, overheden en zorgorganisaties. Crisisbeheer in zorgorganisaties kwam tot stand in samenwerking met ZORGNET-ICURO, de grootste Vlaamse koepelorganisatie van zorgvoorzieningen.
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven