- Boeken
- Informatief
- Gamma
- onderwijs algemeen
- onderwijs algemeen
- ANDERSTALIGE NIEUWKOMERS IN HET BASISONDERWIJS: GEEN 'APART'
GO! ONDERWIJS VAN DE VLAAMSE G
ANDERSTALIGE NIEUWKOMERS IN HET BASISONDERWIJS: GEEN 'APART'
25,00incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving ANDERSTALIGE NIEUWKOMERS IN HET BASISONDERWIJS: GEEN 'APART'
Steeds meer basisscholen onthalen anderstalige nieuwkomers. Onthaalleerkracht, klasleerkracht, zorgcoordinator, directeur... het hele schoolteam werkt samen aan optimale ontwikkelingskansen voor deze kinderen. Het onthaalonderwijs is immers geen apar
t verhaal maar een gedeelde verantwoordelijkheid van het hele schoolteam. Terecht stellen basisscholen zich dan ook veel vragen over hoe ze het best omgaan met anderstalige nieuwkomers: - Wat zijn de wettelijke vereisten? - Hoe organiseren we het ont
haalonderwijs? - Hoe onthalen we nieuwkomers en hun ouders en hoe maken we ze wegwijs in onze school? - Hoe bepalen we de beginsituatie van een nieuwkomer? - Welke vaardigheden en kennis moeten we bij anderstalige nieuwkomers in ontwikkeling brengen?
- Welke doelen streven we na met deze leerlingen en hoe evalueren we die? - Hoe zorgen we ervoor dat ze goed kunnen aansluiten bij de reguliere lesactiviteiten? - Hoe leren we hen Nederlands aan? - Waar vinden we hulp en ondersteuning voor de leerkr
achten? Op deze vragen proberen we in dit cahier een GO! specifiek antwoord te formuleren. We richten ons zowel naar klasleerkrachten, zorgcoordinatoren, directeurs als onthaalleerkrachten basisonderwijs.
t verhaal maar een gedeelde verantwoordelijkheid van het hele schoolteam. Terecht stellen basisscholen zich dan ook veel vragen over hoe ze het best omgaan met anderstalige nieuwkomers: - Wat zijn de wettelijke vereisten? - Hoe organiseren we het ont
haalonderwijs? - Hoe onthalen we nieuwkomers en hun ouders en hoe maken we ze wegwijs in onze school? - Hoe bepalen we de beginsituatie van een nieuwkomer? - Welke vaardigheden en kennis moeten we bij anderstalige nieuwkomers in ontwikkeling brengen?
- Welke doelen streven we na met deze leerlingen en hoe evalueren we die? - Hoe zorgen we ervoor dat ze goed kunnen aansluiten bij de reguliere lesactiviteiten? - Hoe leren we hen Nederlands aan? - Waar vinden we hulp en ondersteuning voor de leerkr
achten? Op deze vragen proberen we in dit cahier een GO! specifiek antwoord te formuleren. We richten ons zowel naar klasleerkrachten, zorgcoordinatoren, directeurs als onthaalleerkrachten basisonderwijs.
Specificaties
- MerkPoliteia
- GroepONDERWIJS ALGEMEEN (840)
- Categorieënonderwijs algemeen
- Barcode9782509032690
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven