Inloggen
Winkelmandje

Vanaf € 17,50 gratis verzending

U ziet onze winkelvoorraad

Welke lengte heeft u nodig?
/
U heeft 0 stuks nodig voor 0 euro incl. BTW
23,20
Zet op verlanglijst

Verschijningsdatum -> onder de artikelomschrijving

Indien voor 18.00u besteld: Levertijd; 1-2 werkdagen
Toevoegen aan favorieten
  • Altijd de laagste prijs voor nieuwe Nederlandstalige boeken
  • Bijna altijd een scherpe prijs voor kantoorartikelen
  • Gratis verzending vanaf € 17,50 (Binnen NL)
  • Retouren na mailoverleg met de winkel
  • Artikelomschrijving & specificaties
  • Documenten
  • Veel gestelde vragen

Barcode

Artikelomschrijving

Over het boek:
In het onderwijs worden leesproblemen, meestal in combinatie met spellingproblemen, vaak al vroeg gesignaleerd. Een adequate reactie vanuit de omgeving van het kind is noodzakelijk, zodat de problemen in een zo vroeg mogelijk stadium kunnen worden gepareerd. Dat vraagt om een aanpak van kwaliteitszorg waarbij een goede afstemming tussen ouders, onderwijs, en gezondheidszorg essentieel is. Binnen de school gaat het om een zo vroeg mogelijke signalering en aanpak van leesproblemen, binnen de zorg om spoedige en adequate behandeling van de gesignaleerde leesproblemen. Het is van groot belang dat ouders in alle facetten van dit proces zijn betrokken.

Dit boek geeft een kader voor kwaliteitszorg ten behoeve van kinderen en jeugdigen met dyslexie. Hoe kunnen de diverse protocollen die ontwikkeld zijn voor signalering, diagnostiek en behandeling van dyslexie in de praktijk, worden geoptimaliseerd?

Inhoud

Voorwoord

Hoofdstuk 1 Inleiding
Ludo Verhoeven & Frank Wijnen

Hoofdstuk 2 Defi nitie van dyslexie
Peter de Jong

Hoofdstuk 3 Neurocognitieve achtergronden van dyslexie
Frank Wijnen & Desiree Capel

Hoofdstuk 4 Overeenkomsten en verschillen tussen dyslexie en
primaire taalstoornissen
Elise de Bree, Annemarie Kerkhoff & Frank Wijnen

Hoofdstuk 5 Signalering van leesproblemen en dyslexie
Judith Vloedgraven, Jos Keuning & Ludo Verhoeven

Hoofdstuk 6 Diagnose van dyslexie binnen het kader van het PDDB
Kees van den Bos & Barry de Groot

Hoofdstuk 7 Indicerende diagnostiek van dyslexie
Marald Mens & Chris Struiksma

Hoofdstuk 8 Behandeling van dyslexie en geprotocolleerd werken
Ellen Loykens, Wied Ruijssenaars, Trudy Bron
& Inemiek van Mameren-Schoehuizen

Hoofdstuk 9 Ondersteunende technologie in de afstemming tussen
zorg en onderwijs
Marzenka Rolak & Koos Henneman

Hoofdstuk 10 Kwaliteitscriteria in de dyslexiezorgverlening
Els Rietveld-van Santvoord & Chris Struiksma

Hoofdstuk 11 Waarom ouders er toe doen!
Arga Paternotte & Machteld Bakker

Redactie en auteurs
Taal: Nederlands
Aantal pagina's: 179
Verschijningsdatum: 29-09-2010
Verschijningsvorm: pocket

Specificaties

MerkMAKLU BV
CategorieWijsgerige en historische pedagogiek
Tags 2200102397383 9789044126617
EAN Code
Per STUK:2200102397383
Per STUK:9789044126617
Artikelcode0010239738
VerpakkingSTUK

Stel een vraag over dit artikel

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen