Inloggen
Winkelmandje

Vanaf € 17,50 gratis verzending

U ziet onze winkelvoorraad

Welke lengte heeft u nodig?
/
U heeft 0 stuks nodig voor 0 euro incl. BTW
32,50
Zet op verlanglijst

Verschijningsdatum -> onder de artikelomschrijving

Dit boek wordt op uw verzoek opnieuw geprint. Dit duurt gemiddeld 5 werkdagen.
Toevoegen aan favorieten
  • Altijd de laagste prijs voor nieuwe Nederlandstalige boeken
  • Bijna altijd een scherpe prijs voor kantoorartikelen
  • Gratis verzending vanaf € 17,50 (Binnen NL)
  • Retouren na mailoverleg met de winkel
  • Artikelomschrijving & specificaties
  • Documenten
  • Veel gestelde vragen

Barcode

Artikelomschrijving

Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.

Studenten aan hogescholen en universiteiten produceren flink wat teksten: papers, essays, verslagen, scripties en allerlei beroepsproducten. En al dat werk moet worden 'nagekeken'. Docenten en begeleiders besteden veel tijd aan het geven van feedback. Maar worden studenten er eigenlijk wel beter van?

Dit boek presenteert alternatieven voor 'commentaar leveren' of 'correctie', namelijk activerende feedback die studenten aanzet om beter te (leren) plannen, schrijven, evalueren en herschrijven. De boodschap is: geef de schrijvers 'het nakijken'. Een belangrijke tussenstap hierbij is: stilstaan bij mogelijke oorzaken van schrijfproblemen, zoals kennisgebrek, onvoldoende vaardigheden, attitude en/of omstandigheden. Deze analyses maken feedback heel wat efficienter.

De inhoud van dit boek is gebaseerd op een unieke bundeling van wetenschappelijk onderzoek en meer dan 30 jaar ervaring met schrijfonderwijs en -begeleiding in het hoger onderwijs. De auteurs geven algemene feedbackstrategieen en concrete tips voor het verhogen van motivatie en self-efficacy van studentschrijvers, voor feedback bij veelvoorkomende tekstproblemen, voor de inzet van peer feedback en voor het voeren van efficiente begeleidingsgesprekken.

Joy de Jong coordineert het Skills lab aan de Universiteit Utrecht, is docenttrainer, schrijfcoach en auteur van het Handboek Academisch Schrijven. Ze deed onderzoek naar scriptiegesprekken. Jacqueline van Kruiningen is lector Taalontwikkeling aan de Hogeschool Rotterdam, docenttrainer en schrijfcoach, en werkte als docent en onderzoeker in diverse sectoren van het hoger onderwijs.

Taal: Nederlands
Aantal pagina's: 168
Verschijningsdatum: 06-12-2023

Specificaties

MerkBOOM/SUN UITGEVERIJ
CategorieGrammatica, lexicografie, rijmboeken, schrijfhulp, taalvaardigheid
Tags 2200107783587 9789024437436
EAN Code
Per STUK:2200107783587
Per STUK:9789024437436
Artikelcode0010778358
VerpakkingSTUK

Stel een vraag over dit artikel

         

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen