Inloggen
Winkelmandje

Vanaf € 17,50 gratis verzending

U ziet onze winkelvoorraad

Algemene economie voor het bedrijf -Macro-, meso- en micro-economi E als stuurinstrument voor de Sassen, hieronimus van

Welke lengte heeft u nodig?
/
U heeft 0 stuks nodig voor 0 euro incl. BTW
51,50
Zet op verlanglijst

Verschijningsdatum -> onder de artikelomschrijving

Indien voor 18.00u besteld: Levertijd; 1-2 werkdagen
Toevoegen aan favorieten
  • Altijd de laagste prijs voor nieuwe Nederlandstalige boeken
  • Bijna altijd een scherpe prijs voor kantoorartikelen
  • Gratis verzending vanaf € 17,50 (Binnen NL)
  • Retouren na mailoverleg met de winkel
  • Artikelomschrijving & specificaties
  • Documenten
  • Veel gestelde vragen

Barcode

Artikelomschrijving

Economische kennis speelt een hoofdrol bij het opzetten en voortbestaan van iedere commerciele organisatie. De methode Algemene economie voor het bedrijf geeft een compleet beeld van het samenspel tussen economie in het groot, economie in de directe omgeving van het bedrijf en de economie in de onderneming zelf. Door de samenhang tussen de macro-, meso- en micro-economie krijgen studenten en professionals inzicht in de relevantie, impact en praktische toepasbaarheid van grotere economische vraagstukken in commerciele organisaties. Economie wordt zo ingezet als stuurinstrument van de onderneming.

Inhoud
De methode bestaat uit negen thema's:

Thema 1 De functie van algemene economie (micro)

Thema 2 Bedrijfskenmerken en -omgeving (meso)

Thema 3 Consumptie (macro)

Thema 4 Conjunctuur (macro)

Thema 5 Productie, voorraad en kosten (micro)

Thema 6 Internationale handel (macro)

Thema 7 Ondernemingsfinanciering en -vermogen (micro)

Thema 8 Monetair beleid, inkomen en geld (macro)

Thema 9 Algemene economie voor het ondernemingsplan (meso)

In alle thema's komen inzichten en ontwikkelingen rondom ecologische, sociale en economische duurzaamheid aan de orde. Op die manier vormen duurzaamheidsaspecten een geintegreerd onderdeel van de financiele en bedrijfskundige prestaties van ondernemingen. Zo worden toonaangevende voorbeelden en maatschappelijke ontwikkelingen aangegeven rondom circulaire economie, inclusive business en local economy.

De student krijgt per thema steeds een maximaal beeld van de impact van grotere economische ontwikkelingen en actualiteiten op de eigen onderneming. Economie vormt zo de basis voor uiteenlopende strategische, tactische en operationele beslissingen in het bedrijf en wordt het stuurinstrument van de onderneming.

De negen thema's kunnen op verschillende manieren worden ingezet:
De negen thema's kunnen integraal worden ingezet; studenten bestuderen dan het hele boek plus de informatie op de website, en kunnen alle opdrachten bij de complete leerstof maken.
Een selectie van thema's kan als leereenheid gekozen worden, bijvoorbeeld de thema's 3, 4 en 8 voor een leereenheid Macro-economie, of de thema's 1 en 7 voor een leereenheid Financiering.
Thema's kunnen afzonderlijk bestudeerd worden, bijvoorbeeld als ondersteuning bij projecten, of het opzetten van een afstudeeronderzoek of ondernemingsplan.

Inclusief website met o.a. het online boek
Op de bijbehorende website vinden studenten per thema
een 'verwerkingsopdracht' aan de hand van een nieuwsbericht;
een financiele opdracht in de vorm van een Excel-bestand met daarin de belangrijkste financiele overzichten voor iedere onderneming (balans, winst-en-verliesrekening, liquiditeitsoverzicht en in sommige gevallen het masterbudget);
een toepassingsopdracht.
Daarnaast biedt de website per thema PowerPoints en begrippenlijsten en het online boek. Voor docenten is extra toetsmateriaal beschikbaar.

Kenmerken
Integrale kennis van economische thema's, dus de samenhang tussen de micro-, meso- en macro-verschijningsvormen van economische onderwerpen.
Praktische insteek; de relatie met de (eigen) onderneming staat centraal.
Modulaire opbouw en daarmee maximale vrijheid bij het samenstellen van het lesmateriaal.
Ook geschikt voor gebruikers met een niet-economische achtergrond.

Doelgroep
De methode is geschikt voor:
hbo-studenten uit alle leerjaren binnen het domein Business Administration, zoals Commerciele economie en Bedrijfseconomie;
hbo-studenten bij opleidingen met commerciele onderdelen, zoals Bedrijfskunde, Bestuurskunde en Overheidsmanagement, en Industrieel Product Ontwerpen;
professionals binnen het midden- en kleinbedrijf (mkb).

Hieronimus van Sassen MBA is als economiedocent werkzaam bij de faculteit Business, Finance & Marketing van De Haagse Hogeschool, onder andere bij de opleiding Ondernemerschap & Retail Management.
Taal: Nederlands
Aantal pagina's: 400
Verschijningsdatum: 08-04-2022

Specificaties

MerkBOOM/SUN UITGEVERIJ
CategorieOverig
Tags 2200118194839 9789024442805
EAN Code
Per STUK:2200118194839
Per STUK:9789024442805
Artikelcode0011819483
VerpakkingSTUK

Stel een vraag over dit artikel

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen