Inloggen
Winkelmandje

Vanaf € 17,50 gratis verzending

U ziet onze winkelvoorraad

Strategisch management voor de publieke -Hoe burgers, bedrijven, non-pr Ofitorganisaties en overheid g Waal, s.p.m. de

Welke lengte heeft u nodig?
/
U heeft 0 stuks nodig voor 0 euro incl. BTW
66,75
Zet op verlanglijst

Verschijningsdatum -> onder de artikelomschrijving

Dit boek wordt op uw verzoek opnieuw geprint. Dit duurt gemiddeld 5 werkdagen.
Toevoegen aan favorieten
  • Altijd de laagste prijs voor nieuwe Nederlandstalige boeken
  • Bijna altijd een scherpe prijs voor kantoorartikelen
  • Gratis verzending vanaf € 17,50 (Binnen NL)
  • Retouren na mailoverleg met de winkel
  • Artikelomschrijving & specificaties
  • Documenten
  • Veel gestelde vragen

Barcode

Artikelomschrijving

Maatschappelijke vraagstukken vragen om inventieve oplossingen. De inzet en samenwerking van vele partijen zijn nodig om doorbraken te creeren en werkelijk succes te boeken. Of het nu gaat om filebestrijding, het wegwerken van wachtlijsten, het voorkomen van uitval van jongeren in het onderwijs of de bestrijding van terrorisme. Dat lukt alleen als er sprake is van inzicht in het eigen tactisch instrumentarium en in de strategie en het gedrag van de ander. Visie op het krachtenveld binnen de publieke sector vanuit welbegrepen eigenbelang bij de goede, gemeenschappelijke zaak is essentieel. Werkelijk strategisch inzicht in deze complexe werkelijkheid vormt dus de basis voor succesvol management van publieke goederen en belangen.

Met dit boek wil auteur Steven de Waal dat strategisch inzicht van burgers, bestuurders en beleidsmakers vergroten. Hij doet dat aan de hand van het Public SPACE 4-partijen-model en vele voorbeelden uit de praktijk: van zorg tot onderwijs, van energiesector tot publieke omroep en van klimaatbeleid tot stadsbestuur. Het boek biedt vooral een handzaam overzicht van de meest innovatieve strategieen en tactieken die vandaag de dag in de publieke sector, nationaal en internationaal, worden ingezet. De geinteresseerde burger weet na het lezen waarop hij zijn energie moet richten, hoe hij plannen van anderen moet duiden en welke mogelijkheden er zijn om maatschappelijke issues aan te kaarten of te verbeteren. Bestuurders en beleidsverantwoordelijken in maatschappelijke organisaties en het bedrijfsleven kunnen hun strategie beter afstemmen op het publiek belang en op noodzakelijke allianties. Beleidsmakers bij de overheid ontdekken dat er een breed arsenaal aan strategieen beschikbaar is, waaruit rationeel en politiek gekozen moet worden. Bovendien weten zij beter wanneer werkelijke publiek-private partnerships nodig zijn en hoe deze tot stand te brengen.
Taal: Nederlands
Aantal pagina's: 332
Verschijningsdatum: 03-02-2015
Verschijningsvorm: pocket

Specificaties

MerkLEMMA BV UITGEVERIJ
CategorieStatistiek en methodologie
Tags 2200100298248 9789059315013 9059315014
EAN Code
Per STUK:2200100298248
Per STUK:9059315014
Per STUK:9789059315013
Artikelcode0010029824
VerpakkingSTUK

Stel een vraag over dit artikel

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen