Inloggen
Winkelmandje

Vanaf € 17,50 gratis verzending

U ziet onze winkelvoorraad

De wet kwaliteit, klachten en geschillen -Een korte introductie Wijne, r.p.

Welke lengte heeft u nodig?
/
U heeft 0 stuks nodig voor 0 euro incl. BTW
69,50
Zet op verlanglijst

Verschijningsdatum -> onder de artikelomschrijving

Dit boek wordt op uw verzoek opnieuw geprint. Dit duurt gemiddeld 5 werkdagen.
Toevoegen aan favorieten
  • Altijd de laagste prijs voor nieuwe Nederlandstalige boeken
  • Bijna altijd een scherpe prijs voor kantoorartikelen
  • Gratis verzending vanaf € 17,50 (Binnen NL)
  • Retouren na mailoverleg met de winkel
  • Artikelomschrijving & specificaties
  • Documenten
  • Veel gestelde vragen

Barcode

Artikelomschrijving

Dit boek is een bewerking en samenvoeging van de juridische analyses die onderdeel waren van de evaluatie van de
Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (2020). De auteur maakte deel uit van het onderzoeksteam dat met de evaluatie
belast was. Het onderzoeksteam bestond uit leden van de Universiteit van Amsterdam (UvA) en het Nederlands Instituut
voor Onderzoek van de Gezondheidszorg (NIVEL).

De juridische analyses betreffen de reikwijdte van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg evenals de onderdelen
kwaliteit, klachten en toezicht. De auteur gaat in op de achtergrond en doelen van de diverse wettelijke bepalingen en
de tijdens de parlementaire behandeling gevoerde discussies en opgeworpen vragen. Ook wordt aandacht besteed aan de
literatuur en daarin geuite kritische kanttekeningen.

Een belangrijke drijfveer voor het schrijven van dit boek is het belang van 'kwaliteit van zorg'. Niet dat het lezen van dit boek voor die kwaliteit zorgt, maar het kan wel behulpzaam zijn bij het doorgronden van bijvoorbeeld een kwaliteitsbepaling, een plicht in het kader van de klachtenprocedure of een bepaald onderdeel van het toezicht door de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd. Het boek is dan ook vooral bedoeld voor juristen in de 'zorg'-rechtspraktijk, toezichthouders in de zorg, verzekeraars, klachtenfunctionarissen, kwaliteitsfunctionarissen en leden van geschilleninstanties.


Taal: Nederlands
Aantal pagina's: 278
Verschijningsdatum: 22-04-2021

Specificaties

MerkLEMMA BV UITGEVERIJ
CategorieOverig
Tags 2200117934177 9789462909489
EAN Code
Per STUK:2200117934177
Per STUK:9789462909489
Artikelcode0011793417
VerpakkingSTUK

Stel een vraag over dit artikel

         

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen