Inloggen
Winkelmandje

Vanaf € 17,50 gratis verzending

U ziet onze winkelvoorraad

Welke lengte heeft u nodig?
/
U heeft 0 stuks nodig voor 0 euro incl. BTW
15,00
Zet op verlanglijst

Verschijningsdatum -> onder de artikelomschrijving

Indien voor 18.00u besteld: Levertijd; 1-2 werkdagen
Toevoegen aan favorieten
  • Altijd de laagste prijs voor nieuwe Nederlandstalige boeken
  • Bijna altijd een scherpe prijs voor kantoorartikelen
  • Gratis verzending vanaf € 17,50 (Binnen NL)
  • Retouren na mailoverleg met de winkel
  • Artikelomschrijving & specificaties
  • Documenten
  • Veel gestelde vragen

Barcode

Artikelomschrijving

Deze monografie gaat over het ontwikkelen en evalueren van ontwerp-concepten en waarom die vaardigheid cruciaal is bij het aanpakken van complexe problemen. Het laat zien hoe vertrouwen op je eigen intuitie kan leiden tot relevante concepten en oplossingen. Het is van toepassing op allerlei uitdagingen: van die van Schiphol Airport tot aan hoe dementerende bejaarden actief te maken. De centrale boodschap in deze publicatie: blijf jezelf continu afvragen 'Is het goed genoeg?'.

De 'design markt' is de afgelopen decennia enorm geprofessionaliseerd, een ontwikkeling die alleen maar toegejuicht kan worden. Er is enorme progressie gemaakt op allerlei gebieden, van nieuwe materialen tot hoe om te gaan met organisaties, gedragsverandering, emoties, data en technologie. Het relatief jonge beroep van ontwerper maakt tumultueuze tijden door. We waren ooit ontwerpers van dingen, maar tegenwoordig willen we idealiter onafhankelijk zijn van middelen. We pakken de uitdagingen liever aan bij de wortel. Als gevolg hiervan zijn ontwerpoplossingen tegenwoordig niet noodzakelijkerwijs fysieke producten, maar nemen ze in toenemende mate de vorm aan van services, systeemveranderingen of onverwachte combinaties van producten en diensten.

Te midden van al deze ontwikkelingen maakt volgens Jeroen van Erp uiteindelijk maar een factor het verschil: de kwaliteit van het idee. Revolutionaire ontwikkelingen worden gedreven door ideeen die tot de verbeelding spreken, ballen aan het rollen brengen en uiteindelijk resulteren in relevante en impactvolle oplossingen. In een wereld die steeds complexer wordt, is het de taak van de ontwerper om die ideeen te ontwikkelen, te onderbouwen en te bevorderen. Deze publicatie is een bescheiden poging van Van Erp om een ??kernvraag te beantwoorden die centraal staat in dit alles: hoe weet je dat iets een goed idee is?

Jeroen van Erp is oprichter van het internationaal strategisch ontwerpbureau Fabrique en hoogleraar aan de faculteit Industrieel Ontwerpen, TU Delft.

Engelstalig

Taal: Nederlands
Aantal pagina's: 64
Verschijningsdatum: 22-01-2021

Specificaties

Merk89841 Import
CategorieVormgeving en design
Tags 2200107590857 9789462261433
EAN Code
Per STUK:2200107590857
Per STUK:9789462261433
Artikelcode0010759085
VerpakkingSTUK

Stel een vraag over dit artikel

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen