Inloggen
Winkelmandje

Vanaf € 17,50 gratis verzending

U ziet onze winkelvoorraad

Welke lengte heeft u nodig?
/
U heeft 0 stuks nodig voor 0 euro incl. BTW
47,91
Zet op verlanglijst

Verschijningsdatum -> onder de artikelomschrijving

Indien voor 18.00u besteld: Levertijd; 1-2 werkdagen
Toevoegen aan favorieten
  • Altijd de laagste prijs voor nieuwe Nederlandstalige boeken
  • Bijna altijd een scherpe prijs voor kantoorartikelen
  • Gratis verzending vanaf € 17,50 (Binnen NL)
  • Retouren na mailoverleg met de winkel
  • Artikelomschrijving & specificaties
  • Documenten
  • Veel gestelde vragen

Barcode

Artikelomschrijving

Dit boek gaat over het realiseren van gedragsverandering in organisaties. Het geeft een concreet, praktisch toepasbaar antwoord op de 'hoe'-vraag van gedragsverandering, gebaseerd op wetenschappelijk gevalideerde principes. Daarmee onderscheidt dit boek zich van vele andere managementboeken.

Organizational Behavior Management, kortweg OBM, is het vakgebied dat zich bezighoudt met gedragsverandering in organisaties. Sommigen spreken liever van 'gerichte gedragsbeinvloeding'.

OBM gaat niet over veranderen van mensen, maar over het veranderen van de omgeving waarin mensen zich gedragen. Het doel van OBM is het scheppen van werkomstandigheden die mensen inspireren en motiveren voor topprestaties. Leiders spelen een belangrijke faciliterende rol in het creeren en onderhouden van dergelijke werkomstandigheden. Goed toepassen van OBM-principes maakt dat mensen er lol in krijgen om elke dag goed te presteren. Dat is voor iedereen leuk; het creeert een absolute 'win-win' situatie.

Mensen vertonen de hele dag door gedrag. Soms vertonen ze regelrecht ongewenst gedrag. Anderen doen gewoon niet wat we hebben afgesproken, of wat ze hebben geleerd in trainingen. Veel organisaties hebben last van onhandig, ongewenst, of zelfs dysfunctioneel gedrag op de werkvloer, bijvoorbeeld in de vorm van 'pocket veto' en 'ja-zeggen, nee-doen', slachtoffergedrag, vermijdingsgedrag of ontsnappingsgedrag.

Analyseren van al deze vormen van waarneembaar gedrag geeft bijvoorbeeld antwoord op de volgende vragen:
. "Waarom vertonen we nu specifiek dit gedrag en doen we het niet anders?"
. "Hoe krijg je mensen zover dat ze ander gedrag willen vertonen?".

Dit boek geeft antwoorden op deze vragen en biedt leidinggevenden en andere beinvloeders een stevig en wetenschappelijk onderbouwd handvat voor gedrags-, prestatie- en motivatievraagstukken.
Taal: Nederlands
Aantal pagina's: 200
Verschijningsdatum: 20-05-2020

Specificaties

MerkHAREN PUBLISHING VAN
CategorieManagement algemeen
Tags 2200107588083 9789401806541
EAN Code
Per STUK:2200107588083
Per STUK:9789401806541
Artikelcode0010758808
VerpakkingSTUK

Stel een vraag over dit artikel

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen