Inloggen
Winkelmandje

Vanaf € 17,50 gratis verzending

U ziet onze winkelvoorraad

Welke lengte heeft u nodig?
/
U heeft 0 stuks nodig voor 0 euro incl. BTW
55,95
Zet op verlanglijst

Verschijningsdatum -> onder de artikelomschrijving

Indien voor 18.00u besteld: Levertijd; 1-2 werkdagen
Toevoegen aan favorieten
  • Altijd de laagste prijs voor nieuwe Nederlandstalige boeken
  • Bijna altijd een scherpe prijs voor kantoorartikelen
  • Gratis verzending vanaf € 17,50 (Binnen NL)
  • Retouren na mailoverleg met de winkel
  • Artikelomschrijving & specificaties
  • Documenten
  • Veel gestelde vragen

Barcode

Artikelomschrijving

Een goede leraar doet ertoe. Er een worden is een mooie, maar soms lastige opgave. Je wordt immers geen leraar door domweg het 'recept' uit een boek te volgen. Toch zijn er wel handvatten die je kunnen helpen. In dit handboek vind je daarom de basis die je nodig hebt om een succesvolle leraar te worden. De theorie helpt om nieuwe inzichten in de praktijk in je vingers te krijgen, maar je moet bovenal een eigen identiteit als leraar ontwikkelen.


Handboek voor leraren sluit aan bij de generieke kennisbasis waarover elke beginnende leraar moet beschikken. Het boek is een inspiratiebron voor actuele afstudeerthema's en biedt praktisch gereedschap om jarenlang door te blijven groeien in het docentschap. Daarmee slaat de uitgave een gedegen brug naar de werkelijkheid in de klas. Van 'Hoe onderwijs ik mijn leerlingen?' tot 'Hoe ontwikkel ik mezelf als leraar?'; alle hoofdvragen van de docent in spe komen aan bod. In deel A van het boek wordt de didactiek van het leraarschap omschreven met thema's, zoals adolescentie, coaching, werkvormen, ordehandhaving, leerpsychologietheorieen en toetsing. In deel B staat de pedagogische interactie met leerlingen centraal waarbij aandacht wordt besteed aan pesten, passend onderwijs en gesprekken op school. Het Nederlandse onderwijssysteem, met verschillende culturen, opvoedingsstijlen en visies, komt in deel C aan de orde. Deel D gaat in op de persoonlijke en professionele ontwikkeling van leraren. Tot slot wordt in deel E beschreven hoe docenten hun onderwijs vorm kunnen geven in het vmbo en mbo.


Het Handboek voor leraren is nog steeds een compleet boek. De veelzijdigheid van het boek is toegenomen. Er wordt nu specifieker ingegaan op trends, zonder dat het boek trendy wordt:


  • Meer aandacht voor differentiatie, leerdoelen en beginsituatie (hoofdstuk 2).

  • Cyclus van handelingsgericht werken toegevoegd (hoofdstuk 2).

  • Aandacht voor Feed-up, Feedback en Feed-forward (hoofdstuk 3).

  • Verbeterde uitleg klassenmanagement (hoofdstuk 4).

  • Aanstippen effectieve strategieen om het leren te bevorderen (hoofdstuk 5).

  • Meer aandacht voor formatief onderwijs, rubrics en toetsanalyse (hoofdstuk 5).

  • Update hoofdstuk Passend onderwijs (hoofdstuk 8).

  • Toevoeging diverse nieuwe onderwijsconcepten (hoofdstuk 10).

  • Intercultureel een update van de termen naar 3.0 (hoofdstuk 11).

Handboek voor leraren is een toegankelijk geschreven, gedegen en praktisch boek voor elke leraar (in opleiding) in het voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs.


Walter Geerts en Rene van Kralingen zijn beiden ervaren lerarenopleiders en auteurs van diverse onderwijsuitgaven. Walter Geerts, werkzaam bij NHL Stenden Hogeschool, is medeauteur van het project Didiclass en is een van de opstellers van de generieke kennisbasis. Rene van Kralingen is trainer/onderwijsadviseur bij het Onderwijsadviesbureau Van Kralingen. Hij houdt zich onder andere bezig met toetsing, timemanagement, werkvormen, effectieve instructies en leidinggeven.


Taal: Nederlands
Aantal pagina's: 496
Verschijningsdatum: 28-04-2020

Specificaties

MerkCOUTINHO BV UITGEVERIJ
CategorieOverig
Tags 2200107411824 9789046907221
EAN Code
Per STUK:2200107411824
Per STUK:9789046907221
Artikelcode0010741182
VerpakkingSTUK

Stel een vraag over dit artikel

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen