Inloggen
Winkelmandje

Vanaf € 17,50 gratis verzending

U ziet onze winkelvoorraad

Welke lengte heeft u nodig?
/
U heeft 0 stuks nodig voor 0 euro incl. BTW
16,95
Zet op verlanglijst

Verschijningsdatum -> onder de artikelomschrijving

Indien voor 18.00u besteld: Levertijd; 1-2 werkdagen
Toevoegen aan favorieten
  • Altijd de laagste prijs voor nieuwe Nederlandstalige boeken
  • Bijna altijd een scherpe prijs voor kantoorartikelen
  • Gratis verzending vanaf € 17,50 (Binnen NL)
  • Retouren na mailoverleg met de winkel
  • Artikelomschrijving & specificaties
  • Documenten
  • Veel gestelde vragen

Barcode

Artikelomschrijving

Dit essay vertelt het universele verhaal van communiceren: wat het is en wat het doet. Het verhaalt over werk van bedrijven en (overheids)organisaties dat beroepshalve wordt gedaan om te communiceren. Het laat je inzien dat de 'core business' van organisaties samenhangt met het 'werk van communiceren'.
Als je communicatiewerk van een organisatie doet, lever dan een bijdrage aan de kernactiviteiten van die organisatie. Want communiceer je vanuit een ander belang dan het primaire organisatiebelang, dan schaadt dit de organisatie. Veelal niet vandaag of morgen, maar wel vroeger of later...

Het essay begint met kijken naar communiceren en zien wat de unieke eigen betekenis van communiceren is. Ken je die betekenis dan weet je wat je doet als je communiceert: je kent wat je niet-niet kunt. Daarna staan de zoeklichten op het communicatiewerk dat in Nederland in opdracht van bedrijven en (overheids)organisaties is gedaan. In dat licht is de kennis van het werk in volle glorie te zien en ontluikt communiceren zijn kennis. Aansluitend ligt de focus op de context van bedrijven en (overheids)organisaties, want daar is communicatiekennis van betekenis. In die context is te bezien wat goed is en wat beter kan als het op communiceren aankomt; ook wat anders moet en wat niet meer hoeft. De voertaal hierbij is de communicatietaal. Die taal spreken is een kwestie van doorontwikkelen van wat iedereen van zichzelf al kan: communiceren.

Ontstaan

Wat communiceren betekent komt voort uit het werk dat beroepshalve voor organisaties wordt gedaan. De eerste vonk was de vraag wat dat werk nu toch tot communicatiewerk maakt. Daarna kwam het inzicht dat voor communicatiewerk naast kennis van 'werk' ook kennis van 'communicatie' nodig is. Dat riep tal van vragen op: Wat is die kennis dan? Maakt die kennis een vak tot communicatievak, een vaardigheid tot communicatievaardigheid en een wetenschap tot communicatiewetenschap? Wat is communiceren eigenlijk?

Velen die op de communicatievelden ronddwalen en -dwaalden hebben aan dit essay meegewerkt. Een aantal in woord en daad, tallozen in de verbeelding. Uit hun kennis, inzichten, ervaringen en wijsheid - en de antoniemen daarvan - is dit verhaal ontstaan. Frank Regtvoort schreef de tekst, Sacha Buddingh' deed de eindredactie en de vormgeving is van Luc de Ruijter.

Wat communiceren betekent | essay | gebonden met stofomslag | 80 pagina's | ISBN 9789491737428, ? 16,95

Taal: Nederlands
Aantal pagina's: 80
Verschijningsdatum: 19-02-2019

Specificaties

Merk62957 Import
CategorieOverig
Tags 2200106843770 9789491737428
EAN Code
Per STUK:2200106843770
Per STUK:9789491737428
Artikelcode0010684377
VerpakkingSTUK

Stel een vraag over dit artikel

         

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen