Inloggen
Winkelmandje

Vanaf € 17,50 gratis verzending

U ziet onze winkelvoorraad

Welke lengte heeft u nodig?
/
U heeft 0 stuks nodig voor 0 euro incl. BTW
22,50
Zet op verlanglijst

Verschijningsdatum -> onder de artikelomschrijving

Indien voor 18.00u besteld: Levertijd; 1-2 werkdagen
Toevoegen aan favorieten
  • Altijd de laagste prijs voor nieuwe Nederlandstalige boeken
  • Bijna altijd een scherpe prijs voor kantoorartikelen
  • Gratis verzending vanaf € 17,50 (Binnen NL)
  • Retouren na mailoverleg met de winkel
  • Artikelomschrijving & specificaties
  • Documenten
  • Veel gestelde vragen

Barcode

Artikelomschrijving

LEX HARDING
50 jaar media- en popcultuur
Ton van der Lee

Lex Harding is niet alleen een legendarische DJ bij Radio Veronica, maar ook een invloedrijk media-ondernemer. In dit boek vertelt hij voor het eerst - en voor het laatst - zijn verhaal. Het is een onthullende en persoonlijke terugblik op een carriere die inmiddels vijf decennia beslaat. Met succesvolle ups, maar ook de onvermijdelijke downs.
Vanaf het midden van de jaren zestig gaf Lex Harding in zijn radioprogramma's aan naar welke muziek het publiek moest luisteren en waarom. Hij werd in korte tijd een van de beeldbepalende figuren binnen de Nederlandse popcultuur.
Lex Harding was niet alleen vele jaren de populairste discjockey van Nederland, maar maakte ook de Veronica Omroeporganisatie, samen met Rob Out, tot 's lands grootste omroep. Hij de man achter legendarische muziekprogramma's als Countdown en Nederland Muziekland.
Met RTL Veronique gaf Lex Harding het startsein voor commerciele televisie in ons land. Hij stond bovendien aan de wieg van Sky Radio en Radio 538, startte videoclipzender TMF, was eigenaar van dancezender Slam!FM en de oprichter van De Stichting Top 40. Hij deed nog veel, veel meer en groeide zo uit tot een van de meest succesvolle media-ondernemers van ons land.
In LEX vertelt hij over de vijftig jaar waarin hij voor en achter de schermen actief was in de Nederlandse popwereld en in de media. Hij gunt ons zo een brede inkijk in de ontwikkelingen binnen de wereld van media en muziek. En passant trakteert hij ons op unieke verhalen over popfenomenen als Herman Brood, Doe Maar, Tina Turner, de Beach Boys en Mick Jagger. Ook is hij niet bang over zijn persoonlijke leven te vertellen.
Naast Lex Harding komen ook sleutelfiguren uit diens carriere aan het woord, zoals Erik de Zwart, Tineke de Nooij, Adam Curry, Wessel van Diepen en Rob Stenders.

LEX: een prachtig overzicht van een leven in de muziek en in de media. Geillustreerd met fotomateriaal uit de persoonlijke collectie van Lex Harding.
Schrijver en documentairemaker Ton van der Lee publiceerde o.a. de bestseller Solitaire. Hij leerde Lex Harding kennen tijdens een gezamenlijke reis door Afrika.



Taal: Nederlands
Aantal pagina's: 300
Verschijningsdatum: 04-03-2019

Specificaties

Merk50926 Import
CategorieOverig
Tags 2200106778737 978908975653400288 978908975653400302
EAN Code
Per STUK:2200106778737
Per STUK:9789089756534
Artikelcode0010677873
VerpakkingSTUK

Stel een vraag over dit artikel

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen