Inloggen
Winkelmandje

Vanaf € 17,50 gratis verzending

U ziet onze winkelvoorraad

Onderbuikgevoel en roddelen -Een interactief perspectief op Roddelen, roddel en roddelver Feddes, rinus

Welke lengte heeft u nodig?
/
U heeft 0 stuks nodig voor 0 euro incl. BTW
22,00
Zet op verlanglijst

Verschijningsdatum -> onder de artikelomschrijving

Dit boek wordt op uw verzoek opnieuw geprint. Dit duurt gemiddeld 5 werkdagen.
Toevoegen aan favorieten
  • Altijd de laagste prijs voor nieuwe Nederlandstalige boeken
  • Bijna altijd een scherpe prijs voor kantoorartikelen
  • Gratis verzending vanaf € 17,50 (Binnen NL)
  • Retouren na mailoverleg met de winkel
  • Artikelomschrijving & specificaties
  • Documenten
  • Veel gestelde vragen

Barcode

Artikelomschrijving

Mensen praten regelmatig met elkaar over een afwezige derde partij. Daarbij stellen zij de eigen sociale en morele waarden hoger dan die van de persoon of personen over wie zij praten. Roddel is een van de vele instrumenten waarover mensen beschikken bij hun streven naar invloed en macht. Roddelen (en metacommuniceren over roddelen) kan binnen organisaties, bedrijven en instituties al te vanzelfsprekende verhoudingen ter discussie stellen. Als zodanig vormt het roddelen een informele communicatiestroom, naast het officiele, vanuit hogere en lagere echelons gevormde verhaal over zaken, personen en sociale verhoudingen. Roddelen kan daarom als een relevant (en wellicht zelfs essentieel) onderdeel van het samenwerken in organisaties, instituties en andere sociale verbanden gezien worden. De arbeidsverhoudingen in dergelijke verbanden zijn gebaat bij een meer professionele benadering van roddelen. Het boek Onderbuikgevoel en roddelen geeft een overzicht van de wetenschappelijke literatuur uit de antropologie, sociologie, sociaal-psychologie, organisatie- en managementwetenschappen, en evolutionaire psychologie. Daarnaast wordt geput uit een breed corpus aan ervaringen met roddelen van studenten, werknemers, en leidinggevenden in diverse sociale verbanden. De auteur ontvouwt een interactief perspectief waarin de tijdens de interactie gevormde roddelverhalen en verhalen over roddelen (sociale constructies) centraal staan. Vanuit een viertal orientatiegebieden worden methodieken aangereikt waarmee mensen in sociale verbanden (in het bijzonder organisaties) op een constructieve manier kunnen metacommuniceren over roddelen. Hieruit kunnen procedures ontwikkeld worden voor interventies. Rinus Feddes (Rotterdam, 1949) is bedrijfssocioloog /bedrijfskundige en ontwikkelde diverse workshops, lessen en onderwijsprogramma's (o.a. 'Kantoorpolitiek'; 1997-2010; 'Roddelen op de werkvloer'; 2000-2014; en 'Informele communicatie in organisaties'; 2004-2006). Verder publiceerde hij verschillende artikelen over dit onderwerp.
Taal: Nederlands
Aantal pagina's: 224
Verschijningsdatum: 08-05-2018

Specificaties

MerkImport 04140
CategorieOrganisatieantropologie
Tags 2200106450053 9789059729551
EAN Code
Per STUK:2200106450053
Per STUK:9789059729551
Artikelcode0010645005
VerpakkingSTUK

Stel een vraag over dit artikel

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen