Inloggen
Winkelmandje

Vanaf € 17,50 gratis verzending

U ziet onze winkelvoorraad

Welke lengte heeft u nodig?
/
U heeft 0 stuks nodig voor 0 euro incl. BTW
39,95
Zet op verlanglijst

Verschijningsdatum -> onder de artikelomschrijving

Indien voor 18.00u besteld: Levertijd; 1-2 werkdagen
Toevoegen aan favorieten
  • Altijd de laagste prijs voor nieuwe Nederlandstalige boeken
  • Bijna altijd een scherpe prijs voor kantoorartikelen
  • Gratis verzending vanaf € 17,50 (Binnen NL)
  • Retouren na mailoverleg met de winkel
  • Artikelomschrijving & specificaties
  • Documenten
  • Veel gestelde vragen

Barcode

Artikelomschrijving

For English please see below

In Theory of Type Design wordt door de wereldwijd vermaarde typograaf en letterontwerper Gerard Unger voor het eerst een compleet en toegankelijk geschreven theorie van het letterontwerp gepresenteerd. Het handboek bestaat uit 24 beknopte hoofdstukken die op heldere wijze elk een ander facet van het letterontwerp beschrijven, van de invloed van taal tot de digitale ontwikkelingen van vandaag, van de manier waarop het oog en de hersenen lettervormen verwerken tot en met hun uitdrukkingskracht.

In dit rijk geillustreerde boek worden ruim 200 afbeeldingen getoond en praktische voorbeelden gegeven om de stof te verduidelijken. Ook bevat het een uitgebreide glossary waarin de gebruikte terminologie beknopt wordt uitgelegd.

De theorie is internationaal georienteerd en relevant voor typografie-opleidingen, professionals en in tekst en lezen geinteresseerden over de hele wereld.

--

Theory of Type Design by internationally renowned type designer Gerard Unger is the first comprehensive theory of typeface design. This volume consists of 24 concise chapters, each clearly describing a different aspect of type design, from the influence of language to today's digital developments, from how our eyes and brain process letterforms to their power of expression.

This splendid book includes more than 200 illustrations and practical examples that illuminate the theoretical material. The terminology is succinctly explained in the volume's extensive glossary.

The theory is internationally orientated and relevant for typography courses, professionals and those with a general interest in text and reading all over the world.
Taal: eng
Verschijningsdatum: 05-12-2018

Specificaties

MerkNAI UITGEVERS STICHTING
CategorieVormgeving en design
Tags 2200106250783 978946208440705
EAN Code
Per STUK:2200106250783
Per STUK:9789462084407
Artikelcode0010625078
VerpakkingSTUK

Stel een vraag over dit artikel

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen