Inloggen
Winkelmandje

Vanaf € 17,50 gratis verzending

U ziet onze winkelvoorraad

Echte winst -In zeven stappen naar succesvo L ondernemen met maatschappeli Hoogerwerf, petra

Welke lengte heeft u nodig?
/
U heeft 0 stuks nodig voor 0 euro incl. BTW
24,95
Zet op verlanglijst

Verschijningsdatum -> onder de artikelomschrijving

Indien voor 18.00u besteld: Levertijd; 1-2 werkdagen
Toevoegen aan favorieten
  • Altijd de laagste prijs voor nieuwe Nederlandstalige boeken
  • Bijna altijd een scherpe prijs voor kantoorartikelen
  • Gratis verzending vanaf € 17,50 (Binnen NL)
  • Retouren na mailoverleg met de winkel
  • Artikelomschrijving & specificaties
  • Documenten
  • Veel gestelde vragen

Barcode

Artikelomschrijving

Finalist Managementboek van het Jaar 2018. De jury schreef over dit boek 'Maatschappelijke impact is een terecht hot topic voor bedrijven, het enkel nastreven van financiele winst is niet meer van deze tijd. Dit boek bedient de lezer rijkelijk met checklists en lijstjes met kernvragen om de cruciale vertaling van theorie naar praktijk te maken. Het laat bij veel lezers de vonk overspringen om aan de slag te gaan.'

Elke organisatie wil tevreden klanten, een goed imago en gemotiveerde medewerkers. Dat kan als je het Echte winst denken invoert. Klanten, investeerders en medewerkers vragen steeds meer om maatschappelijke betrokkenheid. Alleen op winst gericht zijn is allang passe. Ondernemen met impact staat nog in de kinderschoenen, maar zal absoluut de norm worden. Het gaat volgens Hoogerwerf niet alleen om goede intenties, het gaat om echte winst: klinkende resultaten die het leven verbeteren, van medewerkers, klanten, de leveranciers en ook in de samenleving.

Het boek, met de Echte winst- methode in zeven stappen, laat zien hoe een organisatie excellent kan presteren: ze biedt een geintegreerde aanpak om duurzaam impact te realiseren. De focus ligt in alles wat je doet op 'the purpose': the why van de organisatie. Dat geeft andere inzichten voor leiderschap, strategie, marketing en samenwerking.'

In het boek staan handige checklists en vragen die aan het denken zetten. Ook beschrijft het boek op sprankelende wijze ruim 75 praktische voorbeelden van o.a. DSM, Access to Medicine Foundation, Taxi Electric, Studio 26, I-Care Pads, 1% Club, Plastic Whale, Care & Culture. Hoogerwerf interviewde voor haar boek ruim honderd brancheorganisaties, ondernemers, wetenschappers en organisaties. Hieruit bleek dat er veel manieren zijn van 'goed doen'. In Nederland zijn er bedrijven die hierin voorop lopen en in hun missie, naast aandeelhouderswaarde, ook maatschappelijke waarde hebben opgenomen. Van multinational tot (prijswinnende) social enterprise. Van buurtinitiatief tot cooperatie.

De purpose richt zich uiteindelijk op het aangaan van maatschappelijke problemen. Hoogerwerf: 'Als we een man op de maan weten te krijgen, als er hiv-remmer worden ontwikkeld en als landen uit structurele armoede omhoog weten te klimmen, moeten we niet somberen maar alle innovatiekracht van het bedrijfsleven benutten om lastige maatschappelijke problemen aan te gaan.'

Taal: Nederlands
Aantal pagina's: 256
Verschijningsdatum: 15-12-2021

Specificaties

Merk14049 Import
CategorieOverig
Tags 2200105720461 9789088507502
EAN Code
Per STUK:2200105720461
Per STUK:9789088507502
Artikelcode0010572046
VerpakkingSTUK

Stel een vraag over dit artikel

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen