Inloggen
Winkelmandje

Vanaf € 17,50 gratis verzending

U ziet onze winkelvoorraad

Welke lengte heeft u nodig?
/
U heeft 0 stuks nodig voor 0 euro incl. BTW
38,00
Zet op verlanglijst

Verschijningsdatum -> onder de artikelomschrijving

Indien voor 18.00u besteld: Levertijd; 1-2 werkdagen
Toevoegen aan favorieten
  • Altijd de laagste prijs voor nieuwe Nederlandstalige boeken
  • Bijna altijd een scherpe prijs voor kantoorartikelen
  • Gratis verzending vanaf € 17,50 (Binnen NL)
  • Retouren na mailoverleg met de winkel
  • Artikelomschrijving & specificaties
  • Documenten
  • Veel gestelde vragen

Barcode

Artikelomschrijving

Dit boek biedt sociologische beschouwingen over het onderwijs. Een dertigtal gerenommeerde onderwijswetenschappers presenteert een breed scala aan inzichten en maakt duidelijk dat een sociologische kijk op onderwijs een vruchtbare en onmisbare aanvulling vormt op allerlei andere perspectieven.

Daarmee is het boek een aanrader voor iedereen die betrokken is bij onderwijs, van de student die wat verder gevorderd is , tot onderwijsprofessionals die zich willen verdiepen in de maatschappelijke betekenis van hun werk. Ook wie beroepshalve bezig is met de inrichting van onderwijs (directeur, bestuurder, beleidsbeinvloeder, ambtenaar, politicus) doet er goed aan dit boek te lezen. De inzichten blijken opvallend goed bruikbaar in de analyse van de complexiteit waar het moderne onderwijsstelsel zich voor gesteld ziet. Zowel de situatie in Nederland als in Vlaanderen wordt daarbij in beeld gebracht.


Uit de inhoud:

Inhoudsopgave
Inleiding

Over de redacteuren
Bram Eidhof werkt als onderzoeker bij het Instituut voor Publieke Waarden in Den Haag. Hij promoveerde op een proefschrift over burgerschapsonderwijs, waarin zowel de normatieve aspecten van burgerschapsonderwijs worden behandeld als effectieve onderwijsfactoren en mechanismes worden geidentificeerd.
Mieke Van Houtte is hoogleraar aan de Vakgroep Sociologie van de Universiteit Gent en hoofd van de onderzoeksgroep CuDOS - Cultural Diversity: Opportunities & Socialization. Haar onderzoek concentreert zich op schooleffecten en gelijke kansen.
Marc Vermeulen is hoogleraar onderwijssociologie aan Tilburg University. Binnen het onderwijs richt hij zich op toegepast onderzoek op het gebied van het onderwijsstelsel en de relatie met omliggende sociale en economische systemen, onder meer: lerarentekort, maatschappelijke opbrengsten van onderwijs en bestuurlijk inrichten.

De auteurs zijn:
Orhan Agirdag (KU Leuven), Simon Boone (Vrije Universiteit Brussel), Sjaak Baster (Erasmus Universiteit Rotterdam), Elly de Bruijn (Universiteit Utrecht / Hogeschool Utrecht), Jannick Demanet (Universiteit Gent), Anne Bert Dijkstra (Universiteit van Amsterdam / Inspectie van het Onderwijs), Jan Kornelis Dijkstra (Rijksuniversiteit Groningen), Gijs Huitsing (Rijksuniversiteit Groningen), Germ Janmaat (University College London), Vasiliki Kantzara (Panteion Universiteit Athene), Ilse Laurijssen (Vrije Universiteit Brussel), Jonathan Mijs (Harvard University), Cissy Pater (Universiteit van Amsterdam), Geert ten Dam (Universiteit van Amsterdam), Peter Stevens (Universiteit Gent), Henno Theisens (Haagse Hogeschool), Marc van der Meer (Universiteit van Tilburg), Lore Van Praag (Universiteit Gent), Walter Van Trier (Universiteit Gent), Herman van de Werfhorst (Universiteit van Amsterdam), Rene Veenstra (Rijksuniversiteit Groningen), Monique Volman (Universiteit van Amsterdam), Maarten Wolbers (Radboud Universiteit Nijmegen), Sietske Waslander (Universiteit van Tilburg), Anneke Westerhuis (Expertisecentrum Beroepsonderwijs).
Taal: Nederlands
Aantal pagina's: 391
Verschijningsdatum: 01-10-2016

Specificaties

MerkMAKLU BV
CategorieSociologie van beleidsprocessen
Tags 2200105507734 9789044134490
EAN Code
Per STUK:2200105507734
Per STUK:9789044134490
Artikelcode0010550773
VerpakkingSTUK

Stel een vraag over dit artikel

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen